Martinair stop met haar vliegroute richting Suriname


Luchtvaartmaatschappij Martin Air die in den beginne dacht zich in de kielzog van KLM te mogen mee manoeuvreren, stopt per 1 september 2008 wegens tegenvallende resultaten haar vluchten op Suriname. De cijfers zijn bijzonder slecht. In het begin leek het nog veelbelovend, maar het laatste jaar liepen de resultaten flink terug. Suriname is geen Marokko en/of Turkije waarbij de nederige Hollander zich beijvert de reizigers op die routes te behagen ook al krijgen ze niet eens een sikkepit van het geà¯nvesteerde respect voor terug. Een honderd procent controle zoals die ooit tegen Surinamers werd ingesteld, zit er uit dodelijke angst jegens moslims gewoon niet in. Inhaligheid en stupide arrogantie van de Hollander mogen als hoofdkenmerken worden aangeduid voor deze mislukking. De capaciteit die na augustus vrijkomt, wordt ingezet op Havana, Cuba. Met ingang van het winterseizoen 2008/2009 komt er, in aanvulling op de al geplande vierwekelijkse rotaties, een vijfde wekelijkse vlucht naar de Cubaanse hoofdstad. De focus ligt op een efficiëntere indeling van het netwerk, met bestemmingen die met hoge frequentie, en non-stop worden aangevlogen. Eerder verzekerde de noodlijdende maatschappij nog dat Suriname in haar netwerk opgenomen zou blijven, ondanks het verlies van ruim 69 miljoen euro dat in 2007 was geboekt.

Ondanks de nieuw ingezette strategie over deze, doorgaans als gouden-route aangemerkt vliegschema, is zelfs een vliegfrequentie van eens per week niet meer mogelijk . Met uitzondering van de zomer- en kerstperiode is Paramaribo een erg wisselende markt. Martin Air die op 29 oktober 2006 haar lijndienst op Paramaribo startte , was hiermee de eerste luchtvaartmaatschappij die naast KLM en SLM door de ‘open sky’ vloog. Het Mid-Atlantisch traject werd in mei 2006 overgegeven aan de vrije marktwerking. Martinair vliegt twee keer per week op Suriname, een frequentie die ook deze zomer wordt aangehouden. Ooit vloog de KLM-dochtermaatschappij in piekperioden zelfs drie keer per week op Paramaribo.

Reacties
  1. Reply
    Rickenbilly
    juni 2, 2008 om 2:52 am

    Die 100 % controles zijn vervelend maar zijn ook niet voo rniks ingevoer. Maar goed eind goed al goed waarom begint niemand in Suriname zelf een lijn tussen Suriname en Nederland?

  2. Reply
    Ruikenbil
    juni 2, 2008 om 9:03 am

    De honderdprocent controle heeft geen ruk te maken met de carrier, slimme maar wordt toegepast op de luchthaven Schiphol zelf. Een controle voert men inderdaad niet voor niets in. Maar toch zou de Hollander meteen inbinden als
    dezelfde controle, op welke terechte grond dan ook, jegens Moslims was ingevoerd. Eén dreigement door bijvoorbeeld eenMarokkaan, en de Hollander verscheen op de beeldbuis met zijn pafferige hondekop om zijn excuses aan te bieden aan de totale moslim gemeenschap in Nederland. Heb ik gelijk of niet ! Wat dit betreft is de Hollander een laffe zwakkeling, een onderkruipsel.

    Schrijf een reactie


    Let op. Het e-mailadres is niet verplicht maar hou er rekening mee dat deze wel gepubliceerd.

    Register New Account
    Wachtwoord opnieuw instellen