De telecomsector betreedt het Indiase platteland


Door de groei van het toekomstpotentieel van de plattelandsgebieden in India staan voor de telefoonmarkt toonaangevende telefoonfabrikanten zoals Nokia in de rij om deze markt in samenwerking met micro-financiële instellingen te betreden. De grote serviceproviders in het gebied nu zijn BSNL en Bharti Airtel, maar ook andere providers zoals Tata, Idea en Vodafone zijn bezig om marketingstrategieën te bedenken om de mobiele markt op het platteland van India te gaan exploiteren.

De afzetmarkt voor telecom in het stedelijke gebied van India is nu verzadigd tot ongeveer 70%, wat betekent dat ongeveer 70% van de mensen in de stad al een mobiele telefoon heeft. Voor de telecomsector is dat gebied als afzetmarkt dus niet echt meer interessant.

Daartegenover staat dat het platteland van India een grote groeimarkt is voor de telecomsector, dat komt doordat nog bijna niemand hier een mobiele telefoon heeft en 70% van de Indiase bevolking op het platteland leeft. De verwachte toename van het aantal abonnees in India is gebaseerd op de mogelijkheid van betaalbare diensten en goedkope toestellen, stelt het rapport, anders kunnen deze me veroorloven.

Reacties

      Schrijf een reactie


      Let op. Het e-mailadres is niet verplicht maar hou er rekening mee dat deze wel gepubliceerd.

      Register New Account
      Wachtwoord opnieuw instellen