Biografie Stephan Badal


Stephan Badal voltooide zijn studie aan de afdeling Couture van de Charles Montaigne uitvoeren van creaties, volgde hij daarna een bijkomende opleiding aan de Bob Molenaar Fashion School. Na zijn studie werkte hij gedurende 3 jaar als hoofdontwerper in verschillende grote mode-ateliers in Nederland. In 1996 ontwierp hij zijn eerste eigen collectie, die hij presenteerde op de meest prestigieuze Nederlandse golfclubs. Op die manier bouwde hij zijn cliënteel op, wat mogelijk maakte dat hij in 1999 zijn eerste grote coutureshow gaf in het monumentale Magna Plaza te Amsterdam, waar hij zich profileerde als couturier. Dit bezorgde hem 46 publicaties in de meest vooraanstaande bladen. Ze noemden zijn creaties spectaculair, vrouwelijk en geraffineerd, met veel oog voor details.

Deze grote doorbraak zorgde ervoor dat gevestigde waarden zoals Moët & Chandon en Jaguar zich aan hem wilden linken. Jaguar Nederland nam hem en zijn collectie op in hun .´.´Passion for Fashion Program.´.´, dat nog steeds gaande is en waarbij ieder seizoen een spectaculaire show wordt gegeven op een bijzondere locatie. Moët & Chandon, dat behoort tot de LVMH-groep ( Louis Vuitton Moët Hennessy), .´s werelds grootste conglomeraat van luxeproducten, nodigde de couturier in de zomer van 2001 uit in hun kasteel te Epernay, het chà¢teau de Saran, om een fotoreportage te maken in de wijnkelders en .–gaarden. Speciaal voor het Antwerpse .´.´Privilege .´.´salon gaf Moët & Chandon hem de opdracht om 2 roze couturejurken te ontwerpen ter promotie van de champagne.´.´Brut imperial rosé.´.

De volgende stap en de bekroning van zijn prestaties was het openen van een eigen couturehuis. Aangezien hij ondertussen een internationale cliënteel had opgebouwd, besloot hij zijn couturehuis te openen op een centrale locatie binnen Europa. Hij koos voor Antwerpen, de nieuwe modemetropool. Op 5 september 2002 opende hij zijn couturehuis in de Lange Gasthuisstraat, 5 te Antwerpen. In dit prachtige monumentale Lodewijk XV-couture huis ontwerpt en vervaardigt de couturier al zijn creaties en stelt zijn klanten graag tevreden met de meest bijzondere creaties.

Inmiddels wordt Stephan gezien als één van de top couturiers van België en de media-aandacht blijft dan ook niet achter. Zo is hij meerdere malen te zien geweest in televisieprogramma’s zoals: De Rode Loper, Vijf Laat en maakte de Europese digitale televisiezender HD1 zelfs een documentaire over de couturier die in 41 landen prime-time werd uitgezonden. Ook geniet hij veel aandacht in de Belgische bladen, zoals Stijl, Imago, Talkies, Touche en vele anderen. Naast twaalf jaar van succesvolle Haute Couture, lanceert de couturier nu ook zijn eerste “First Line.” pràªt à  porter collectie F/W 2009-2010. Het wordt een commerciele lijn, anders dan de Haute Couturelijn, maar wel met een duidelijke designer-signatuur en dit voor zowel voor dames als voor heren. De collecties worden in Italie gemaakt door de beste ateliers om een hoge graad van afwerking te kunnen garanderen.

Het wordt zowel voor dames als voor heren een beknopte, als het ware reeds pre-geselecteerde collectie met goede basics, aangevuld met eye-catchers. Met basics wordt niet letterlijk bedoeld dat er niets aan is, maar wel dat eenieder dit in zijn kast zou moeten hebben. Want het uitgangspunt voor deze collectie is “What to wear today?“ Een super jeans, een fantastisch mooi afgewerkte lederen jacket en een dito jas / bomber voor de heren. Een prachtige jeans, een mooie mantel met leder afwerking, een beetje strass hier en daar voor de dames. En niet te vergeten een prachtig gamma aan riemen voor zowel dames als heren. De hele collectie zal ook gepersonaliseerd worden met het mooie SB-logo (bijvoorbeeld op de ritsen, buckles van riemen etc.)

Stephan Badal Evenementen
Twee maal per jaar geven wij een show waarin de presentatie van de nieuwe collectie een prominente rol speelt. Onze evenementen vinden daarom dan ook altijd plaats in de maanden maart en september. Tijdens onze evenementen worden onze gasten getrakteerd op uiteraard de show, entertainment en een culinair feest van hapjes en drankjes. Veel aandacht wordt uiteraard besteed aan de aankleding van de locatie, omdat onze gasten alleen het allerbeste gewend zijn. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat de invitaties felbegeerd zijn bij de Beau Monde, want alleen op uitnodiging is het mogelijk ons evenement te bezoeken. Image

Reacties

      Schrijf een reactie


      Let op. Het e-mailadres is niet verplicht maar hou er rekening mee dat deze wel gepubliceerd.

      Register New Account
      Wachtwoord opnieuw instellen